lørdag 30. november 2013

Min adventsstake

Ingen år er like her hos meg når det gjelder adventsstake. Jeg synes det er gøy å variere. Denne gangen ble det ikke så mye naturmaterialer, men edelgran må jeg liksom ha med, for det lukter så godt. Jeg kjøpte fire sånne dag for dag adventslys på Rema. Klistrelappene med tall og små nisser ble fjernet. Så svampet jeg glassene med hvit maling, surret rundt med perler og kobbertråd og fire brune, nye skolisser.Til slutt hang jeg på tallene fra en til fire. Glasslysene ble satt på et avlangt fat og det ble dekket med granbar og plastblomster, perler og kobbertråd. Det glemte jeg å si, de plastblomstene er fra en sånn lysslynge med blomster. Jeg kjøpte en som hadde gått i stykker, for blomstene var jo så fine, klipte dem opp og nå er de pynt i min adventsstake. Nå gleder jeg meg til å tenne ett lys i morgen.

Englen fra i fjor fikk være med som ektratilbehør. Jeg kjøpte den på Nille. Den er vakker selv uten lys. På bildet ser det ut som om den er blå, men det er ikke akkurat sånn i virkelig heten da.
 
I dag har jeg bakt. Vi hadde en familiesamling i ettermiddag og da må man jo ha noe godt å spise også. Først pyntet jeg med roser, men det er da adventshelg og brått ble det både pepperkaker og rødrutene bånd til pynt. Det er mye kake igjen, så vi kan kose oss i morgen også.Ønsker alle en fin førsteadventshelg!

1 kommentar:

Anne sa...

Du og du så dyktig du er Randi!!

:-)

Kaken du har bakt ser jo nesten ikke ordentlig ut en gang jo, snakke du om perfekt, sikkert kjempegod også :-) heldig den som kjenner deg :-)