fredag 6. desember 2013

Bukkeritt


Må bare vise dere mitt nye menneskeskapte "husdyr"! Min lillebror snekret et bukkeskjellet til meg og så beiset jeg det før jeg kledde det med bjørkekvister. Det tok tid og jeg måtte flere ganger i skogen for å hente mer, men det var det verdt!


Jeg ble veldig stolt over resultatet. Kan tro jeg ble redd da stormen herjet i går! Bukken fikk legge seg ned og alt har gått bra her hos oss. Da vinden snudde på nord mot kvelden var det verste over her. Med nordavind har vi le heldigvis.

Lillebror har snekrer flere bukker. Denne har mamma fått. Jeg kledde den med granbar og det ble en skikkelig julebukk da rimen la seg.

7 kommentarer:

anemonen sa...

Här var det mycket människoskapat inför julhelgen.

Anonym sa...

Hej!
Jeg fandt dit link på Claus' blog og blev nysgerrig.
Hvor er det nogle flotte bukke du viser her!
Jeg er helt vild med dem :-)

- Også det fine juleneg med grangrenene.

Bedste hilsner
Lisbeth K

Violen sa...

Många ting skapade av en skicklig människohand! Fint att ha till jul!

Claus Dalby sa...

Kære Randi - herligt. Jeg elsker sådanne bukke. Rigtig glædelig jul.

lottisen sa...

Vackert hantverk, sà fina!

Stare Ström sa...

Vilka fina bockar! Tur du räddade din undan stormen!

Eva Trillian sa...

Så mycket fint man kan göra om man är kreativ och påhittig :) Jag är så glad för alla människor som är det så pass att jag kan njuta av det! Tack!