torsdag 24. april 2014

Jeg liker våren!


Hvit blåveis. Det er noe av det fineste jeg vet om våren. Det er ikke mange av den ute i naturen, men av og til finner jeg noen vakre eksemplarer. De ligner jo hvitveis på avstand, så det kan godt hende du har gått rett forbi dem. Her gjelder det å komme seg ned på kne i blomstene og se hvor stilken kommer fra.



Jeg liker å se elgene i vårlig, grønt gress. Her om kvelden var vi ute og kjørte og gemalen måtte ta en omnvei da jeg oppdaget denne herlige fjorårskalven i kveldslyset. Jeg kom ikke så nær, men en fin opplevelse var det!



Inne på skogen blomstrer allerede gjøkesyra og jeg måtte spise en blomst bare for å kjenne at det er vår. Ja jeg liker våren!

6 kommentarer:

Maskeradgalningen sa...

Väldigt fina kort! Kollagen på blommorna värmer i hjärtat.

jorunn`s Fristed sa...

Herlige bilder, og jeg har aldri hørt om hvite blå, men det er det som er så herlig å lære noe nytt..

Og jeg gleder meg til å se hva du har laget av papirting. Jeg har forklart litt av ord og uttrykk i en kommentar til deg :)

Ha en strålende dag ♥

Anonym sa...

Hejsa med dig.
Jeg bliver glad i hjertet, når jeg finder en blogside med så mange fine billeder. Jeg liker også dit norske sprog. Jeg er en gammel dame, og som barn havde vi en norsk pige fra Oslo, der kom nogle somre for at blive fedet op. Det var lige efter 2. verdenskrig. Mine forældre var med i norsk/dansk forening, så i nordmænd har altid været som brødre og søstre for os. Jeg er også så heldig at have en norsk svigerdatter. Hun kommer fra Nordlandet og hun er så flink også. Vi liker begge vore hager og det er skønt, når man deler interesser. Nu må jeg vel slutte. Du får de kærligste tanker fra en gammel dansk havetosse
Bibi fra Almind ved Kolding

Freja sa...

Så många fina blommor det är hos dig! och jag tänker på älgen. Vilken lycka det måste vara, att efter en lång och kall vinter, där du levt på kvistar och barr, så kommer solen och värmen och smaskigt grönt gräs!

Malys krok sa...

Våren er en herlig tid. Og du gjør den enda flottere ved å vise dine fine bilder! -Margit-

FrökenChristina sa...

Att komma till din sida är verkligen som att få se våren kompakt. Det gillar jag med.