onsdag 14. januar 2015

Ikke helt som jeg tenkte.


Det er ikke alltid lett å nå opp til det man vil her i livet, da gjelder det å ta seg tid til litt ro. I skogen er det mye å se på, som kan få tankene til å vandre i optimistiske baner. Et rede som venter på våren, men det har ingen beskyttelse mot vær og vind. Et fuglehus på bakken. Det kan bli en evig kamp mot katten. Sånn er det vel med våre egne liv også, det gjelder å passe seg og plassere ting og tanker der de bør være! Om man får orden på det, vil livet bli enklere å leve.


Ser du godt etter på dette bildet, så ser du at meiseringer og frøposer henger høyt der ute. Her er fuglene trygge for sultne, lekne kattepuser.  Her når jeg opp for å fylle på, for fuglebrettet henger også der bak gardinen.

Så om du eller jeg kanskje ikke rekker våre forfedre til knærne en gang, så må vi ikke bry oss. Vi har våre mål å nå, vårt som vi skal rekke opp til. Om vi jobber med saken, så vil vi nok nå opp dit vi har tenkt å komme. Filosofiske tanker? Hvorfor ikke, det er jo bare januar. Året ligger der foran oss med blanke ark.


Ikke alltid man finner det man leter etter? Jeg gikk i skogen for å se etter dyr. Ingen var å se, så da fikset jeg det på min måte. Fram fra naturens lerret kom det både trollunger, harepuser og reinsdyr. Så mulighetene er der, selv om de kanskje ikke blir helt som man har tenkt seg.
Flere innlegg i Onsdagstema om å "Nå opp" finner du HER!

7 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Så många fina bilder till temat :)

Vivishagerom sa...

Hei
Veldig flotte bilder.

Vivi

Freja sa...

Ett härligt filosoferande inlägg runt begreppet nå upp. Fint!

Annemor sa...

Det var et flott innlegg. Det gledet meg, både med tanke på fuglene og de deilige bildene.
Ha en vakker kveld :)
Mormor

Malys krok sa...

Ikke vanskelig å skjønne at en har med en meget kreativ kunstner og forfatter her! Flott er det at du innvier oss andre i din filosofiske verden.Sannelig en spennende verden! Og koselig-Margit-

Eva sa...

Så flotte bilder. Man må henge både meiseboller og fuglehus høyt, for katten kan snart ta de små fuglevennene våre og det vil vi jo ikke ha noe av.

Filosofere i hverdagen det må man gjøre både titt og ofte.

Varm hilsen fra nord

anemonen sa...

Många och finfina bilder som passar fint till temat.