mandag 4. januar 2016

Vinterkulde og is.

Herlig med litt kulde og snø! Anne Moseplassen inspirerer med islykter om dagen. Stikk innom HER og se alt hun finner på.
Jeg lagde først et par stykker som ble litt vel tynne. Men jeg ble så ivrig og ville se resultatet. Det var bare å begynne om igjen, og vente noen timer til, innen jeg sprettet ballongen. Ja, det er vann inne i en ballong, som gir den fine formen. Etter åtte timer i fryseren vår, tok jeg av ballongen og kakket hull på den fine lykta.Ha en fin dag med eller uten islykter.

6 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Hei
Kjempe flott islykt. Jeg har også laget to, og de kommer på bloggen i morgen. Nå har jeg satt ut to plastboller til med vann, så det blir flere lykter etter hvert.

Klem Vivi

Refleksjon på livsvegen sa...

SÅ FINT!

GODT NYTT ÅR :-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann... flotte lykter som kan stå en stund nå... takk for hyggelig kommentar, Randi - ha go´hælj ;:OD)

Marie sa...

Vakkert :)
Godt nytt år :)

Klem frå Marie

Kathrine sa...

Godt nyttår, Randi! Koselig med islykter. Jeg har laget mange, men vinden i hagen stopper lyssettingen endel. Tente alle i kveld, og tente de igjen mange ganger. Så ga jeg opp. Bare gravlysene lyser. I morgen ventes mere vind, så da må en være tolmodig, igjen,)
Jeg og har hatt ballonger i fryseren. De ble kjempefine lykter.

Riktig fin lørdag til deg:-)

Anneli - A'la Foto sa...

Åh vilken fin islykta!! Och fin bild på den dessutom! :)