mandag 29. januar 2018

Livlig i naturen.

Så var januar snart til ende og dagen har blitt mye lenger siden jul. Herlig å drømme litt om vår nå. Men vinteren kan by på så mye fint den også. Glatte er ikke gøy, men litt snø og kulde hører med. Islyktene har vært mange, og de har ofte tint etter et par dager i denne opp og ned vinteren.

Sangsvanene hører vi hver dag i kvelden da de samles ute i råka. Om dagen holder de til på et jorde som er oversvømt med vann. Vakre der de!


Geitene i nabolaget har fått brukte juletrær å gnage på, og de er så fornøyde.


Hesten på gården jeg går forbi ofte trives godt i vinteren.

Jeg har laget meg en snøkatt for det er koselig å pynte litt ute selv om det er vinter.
Det er livlig i naturen. Fuglene får sitt og det nærmer seg februar. Nyt dagene med vinter og snø,snart er det vår.

8 kommentarer:

hagen vår sa...

Hei!
Så fine vinterbilder du har tatt. Katta er jo kjempeflott.
Det er deilig at vi går mot vår.
Ha det godt! Anne

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Hagen vår! Tusen takk. Jammen blir det ikke snart februar og med det lysere tider. Gleder meg allerede. Ha en fin dag videre!

Tove Steinbo sa...

Dette var mye vakkert! Jeg synes vinteren er fin, men i år har det vært kuldegrader og mildvær nesten annen hver dag, det blir så håpløst. Ingen ting kan planlegges, ei heller skiturer.
Takk for de herlige bildene av både dyr og ting du har laget. Du er kreativ!
Her snør det nå, men gradestokken står på 0 - i dag tidlig regnet det.
Men vi får kose oss likevel. En god bok er ikke dumt!
Hilsen fra Tove/fargeneforteller

naturglede/Randi Lind sa...

Hei Tove. Tusen takk! Ja, en god bok er koselig. Denne vinteren kommer og går som den vil. I går snødde det, idag skinner sola og all snø er vekk. Men så glatt, igjen. Nytter ikke å irritere seg, men jeg gleder meg til våren. Ha en fin helg. Fra Naturglede/Randi

HageSus i Turids hage sa...

Hei Randi, så koselig å se på alle de fine bildene du deler på bloggen din.
Vi lever nok i samme type vær og klima, jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse av vinteren så langt.
Nydelige vinterbilder du har lagt inn - og for en fantastisk fin snøkatt du har laget.
Jeg setter stor pris på at dagene blir lenger og gleder meg til våren. Ventetiden blir brukt på til inneaktiviteter med ulikt håndarbeide og litt oppussing.
Ha en fin helg!
Hilsen fra Turid

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Hagesus. Ja, vi har det nok ganske likt i denne vinteren med variasjoner. Langs kysten blir det jo ofte sånn. Her er det ikke snø igjen, men i dag blåser det isvinder over oss. Ha en vakker helg og velkommen innom igjen :)

amo sin blogg sa...

Så fine bilder.
Lekre lyslykter. Det MÅ eg hugse å lage når eg er på hytta
der er nokså stabilt kaldt og mykje snø.
Takk for at du minnte meg på det.

God laurdagskveld.
Klem frå Anne-Mari

naturglede/Randi Lind sa...

Tusen takk Amo! Du må prøve deg på islykter. De blir så fine. Noen ganger glemmer jeg det hele i frysa så det står for lenge også. Men det blir en vakker iskule da! Ha en fin kveld :)